Vrijwilligerswerk in Tanzania - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Tessa Zuurbier - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk in Tanzania - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Tessa Zuurbier - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk in Tanzania

Blijf op de hoogte en volg Tessa

27 Januari 2014 | Nederland, Nederland

14 februari is het zover! Dan vertrek ik naar Tanzania. Via een vrijwilligersorganisatie Project Abroad ga ik een verloskundige project doen in Dar es Salaam. Ik ga 8 weken werken in het Mwananyamala Regional Hospital.

Project Abroad is een internationale organisatie die in 1992 werd opgericht. Ze bieden in meer dan 25 landen vrijwilligersprojecten aan in 11 verschillende categorieën. Elk jaar vertrekken er ongeveer 9000 vrijwilligers, van over de hele wereld, via hen naar het buitenland. Ze begeleiden de vrijwilliger van het begin tot het einde tijdens het project. Zo streven ze naar het creëren van en samenwerken met duurzame projecten die de ontwikkeling van de lokale gemeenschappen in het buitenland bevorderen.

Wat ga ik precies doen:
Ik ga acht weken op een verloskunde afdeling werken in het
Mwananyamala Regional Hospital. In de eerste twee weken zullen mijn taken vooral bestaan uit het ondersteunen van het medisch personeel. Op deze manier kan ik de afdeling leren kennen en kan ik ontdekken wat ik kan daar betekenen.

Aan de hand hiervan ga ik de laatste zes weken meewerken als verloskundige. Ik mag daar vrouwen begeleiden tijdens én na de bevalling. Omdat dit natuurlijk allemaal anders verloopt dan in Nederland zal ik zien hoe deze planning gaat verlopen.

Naast dit project wil ik graag nog iets betekend voor de lokale bevolking op duurzaam vlak. Project Abraod organiseert vrijwilligers dagen in Tanzania. Dit houdt in dat een groep vrijwilligers naar een klein dorpje vertrekt om daar medische zorg te verlenen, leuke dingen te doen en/of nodige materialen te schenken. Ik wil dat ook erg graag gaan doen. Er is namelijk gebrek aan medische zorg in Tanzania. Kinderen worden daar niet standaard gevaccineerd en zorg is daar niet voor iedereen toegankelijk. Ik heb overleg gehad met mijn projectbegeleiders in Nederland en in Tanzania. Het lijkt ons bijzonder om een vaccinatie-dag te kunnen organiseren en kinderen te kunnen inenten tegen een ziekte. Om dit te kunnen doen kan ik de nodige hulp goed gebruiken.

Ik zou u daarom willen vragen of u mij zou willen steunen met mijn project en op die manier hoop ik genoeg geld te kunnen inzamelen om een vaccinatie-dag te organiseren.

Dit kunt u doen door een bijdrage te storten op het volgende rekeningnummer:
3776.56.925 t.n.v. T.C.M. Zuurbier
Onder vermelding van: Vrijwilligerswerk Project Abroad

Ik ga een blog bij houden en wil u op die manier op de hoogte houden van hoe en waaraan ik het geld heb besteed. U kunt mijn reis- en werkverslagen lezen op de volgende site:
http://tessazuurbier.waarbenjij.nu/

Alvast vriendelijk bedankt,

Tessa Zuurbier

Project Abroad
Wijnstraat 237
3311 BV Dordrecht
www.project-abroad.nl

  • 27 Januari 2014 - 15:35

    Kelly Mettes:

    Wat leuk! Heel veel plezier en succes met alle nieuwe ervaringen! Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten, en geniet er van! Ik ga je zeker volgend :D
    Groetjes Kelly

  • 28 Januari 2014 - 10:19

    Anita De Wit:

    Hallo Tessa

    Nog een paar weken te gaan en dan ga je aan dat mooie avontuur beginnen. Ik wens je heel veel succes en dat het maar een onvergetelijke mooie tijd mag zijn voor je.

    Groet van mij...Anita

  • 13 Februari 2014 - 15:44

    Hermien Groot:

    Vandaag vertrokken spannend hoor

    heel veel succes.

    gr Hermien.

  • 13 Februari 2014 - 23:07

    Inge:

    Lieve Tess,
    Nogmaals veel succes, heel veel plezier en een goede reis!
    Xx Ing

  • 15 Februari 2014 - 12:10

    Kees En Thea:

    Hallo Tessa

    Ik heb begrepen dat je een goede reis hebt gehad en goed bent aangekomen bij je gastgezin.
    Heel veel succes en geniet ervan.

    Groetjes pap en mam


  • 15 Februari 2014 - 18:49

    Ria Boekel:

    Hallo Tessa.
    Even een berichtje van Tenerife hier alles oké.
    We lezen dat je een goede reis heb gehad, dus nu kan je aan het werk.
    Geniet ervan.
    Lieve Gr. R.H.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Tessa

Een top tweeling

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 884
Totaal aantal bezoekers 16478

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 28 April 2014

Tanzania

Landen bezocht: